Ügyfélközpontúság – ügyfélszolgálati tréning

A workshop trénere

Puskár Ildikó pszichológus, tréner-tanácsadó (HDTeam)

Időtartam: 2 nap


A képzés célja

A résztvevő operátor munkatársak

  • fogalmazzák meg és tudatosítsák saját területükön a feléjük irányuló ügyfélelvárásokat és az ügyfél-elégedettséget előidéző momentumokat,
  • ismerjék meg DISC tipológiát, az erre alapozott ügyféltípusokat,
  • váljanak képessé az egyes típusok beazonosítására a különféle ügyfélkapcsolati szituációkban annak érdekében, hogy meg tudják teremteni a harmonikus együttműködéshez szükséges bizalmi légkört,
  • váljanak tudatosabbá az ügyfelekkel kapcsolatban a nyertes-nyertes helyzetek megteremtésére való törekvésben és ennek megvalósításához vezető kommunikációs technikák alkalmazásában.
  • váljanak tudatosabbá és eredményesebbé az ügyfélkezelési folyamat irányításában, legyen számukra mindenkori cél a beszélgetések, illetve a kapcsolattartás hatékony vezetése.

Eredménye

Az ügyfélszolgálati rendszerek, ügyfélkapcsolatot ápolók megfelelése az alábbi elveknek és szempontoknak:

  • Az ügyfelek problémáinak lehetőleg azonnali megoldása
  • A kommunikációs helyzetek rövidebb időtartama, növekvő hatékonysága
  • Tipikus problémák algoritmizált és automatizált kezelése
  • A backoffice és frontoffice gördülékeny együttműködése az ügyféllel és egymással.
  • Azon ügyfélszolgálati magatartásformák és kommunikációs helyzetek elsajátítása, amelyek révén az ügyfelek nemcsak nem lesznek elégedetlenek, hanem ami ennél sokkal több, elégedetten távoznak.

Tartalma

A program sikere érdekében javasoljuk a résztvevők ügyfél-kommunikációjának és személyes kommunikációs stílusának online módszerrel történő előzetes felmérését. A DISC tipológiában leírt 4 kommunikációs, viselkedés (Döntésképes, Interaktív, Stabil, Körültekintő) elemzésével, valamint a célcsoportra és problématerületre szabott, saját online diagnosztikai eszközzel.

A minőségi ügyfélszemlélet alapelvei

  • Szempontváltás: Hogyan gondolkodik, mit vár el az ügyfél?
  • Az „ügyfélérzés” viselkedéses minimuma: elégedetlenség hiánya, vagy megelégedettség?
  • az ügykommunikáció, mint a szervezet/szervezeti egység imagének egyik fontos formálója – tudatos és tudattalan üzenetek az ügyfél felé

Út az ügyfél elégedettséghez: a sikeres kommunikáció alapjai

  • Hogyan tudunk elégedettséget kelteni? – személyes hatás tudatosítása
  • Én ezt mondom. Ő hogyan érti? Üzenetek alakulása a kommunikáció során
  • Megértés és megértetés szerepe az ügyfél-kommunikáció során
  • A kommunikáció torzulásának kivédési lehetősége
  • Kommunikációs standardok az IT Services Desk osztály ügyfélkezelési folyamatában

Ügyfél- és „ügyfeles” tipológia

  • DISC kommunikációs tipológia
  • Hogyan viszonyulnak az egyes stílusok a kommunikációs partnerhez?
  • Szempontok az ügyfél stílusának felismeréséhez
  • Az egyes stílusok ügyfélkezelési jellemzői
  • A különböző stílusú ügyfelek elvárásai a kommunikációs helyzetekben
  • Hogyan kommunikáljunk a különböző stílusú ügyfelekkel?

Az ügyfélközpontú kommunikáció alapelvei

  • Jó kérdések az ügyfélkezelésben
  • Kérdéstípusok és alkalmazásuk a megoldás-orientált ügyfélkezelésben
  • A hatékony befolyásolás alapelvei
  • Az információátadás szempontrendszere

Konfliktusok az ügyfélkapcsolatban

  • Mit tudhatok meg a konfliktusok által?
  • Hogyan lesz egy problémából konfliktus?
  • Preferált konfliktuskezelési stílusom
  • Lehetőségek és technikák az ügyfélszituációk konfliktusainak feloldására

Menetrend

  • Bevezetés
  • Ráhangolódás a közös munkára
  • Ügyfél-szükségletek meghatározása
  • Ügyfélszolgálati munka sikerkritériumai
  • Kommunikációs folyamatmodell
  • A kommunikáció sikerességét befolyásoló tényezők: bejelentkezés
  • A kommunikáció sikerességét befolyásoló tényezők: ráhangolódás
  • A kommunikáció torzulásának okai
  • Befogadó jártasságok, értő figyelem
  • A kommunikáció sikerességét befolyásoló tényezők: konfliktus-helyzetek megoldása
  • Konfliktus-kezelés tükör
  • Hatékony önérvényesítés ügyfél-helyzetekben
  • A kommunikáció sikerességét befolyásoló tényezők: a beszélgetés zárása
  • Egyéni célkitűzés
  • Zárás

Kiknek ajánljuk

  • ügyfélszolgálati munkatársak