MA A MUNKAVÁLLALÓK IRÁNYÍTJÁK A MUNKAERŐ PIACOT!
2018-04-30 09:40
Nyugi, nem más ez, minthogy a vevők irányítják az eladás területét. Ugyanis kínálati piac van.
A vevőszerzésben megszoktuk - itt az ideje fejben átállni arra, hogy a HR terén mostantól ugyanez lesz.
Itt ugyanis nagyon megszoktuk, hogy mi vagyunk a nagy és hatalmas munkaadó, "ők" meg a kis kiszolgáltatott alkalmazottak.
 
Ezt a szemléletmódot meg kell változtatnod magadban!
Ugyanis mostantól egy állást éppúgy el kell adni a jelöltnek, mint egy terméket a vevőnek
Két üzenete lesz ennek a cikknek - ez az első.
El kell kezdeni ugyanolyan marketingtevékenységet folytatni a munkaerő-piac felé, mint ahogy tesszük azt jó ideje a vevők felé.
Ez a HR-marketing.
 
A második gondolat: mint ahogy csak jó terméket lehet (könnyen) eladni, az állásajánlatoknál is első a "termékfejlesztés és ajánlatalkotás", csak itt úgy hívjuk:
 
Az ideális munkahely kialakítása
Az első és legfontosabb, ha valóban szükséged van új munkatársakra, hogy tedd fogadókésszé a céged. Legyen vonzó az ajánlat, mert ma számtalan lehetőség közül válogathatnak a munkát keresők. Ez a második gondolat.
A cégépítés minden területénél fontos szabály, hogy belülről építkezünk kifelé, azaz előbb a hátteret építjük ki, utána engedjük rá a terhelést. (Előbb kialakítjuk az ideális munkahelyet, utána elkezdjük azt marketingezni az álláspiac felé.)
 
Íme 3 nagyon fontos terület, melyeket azelőtt kell rendbe tenned, hogy feladnál akár egyetlen álláshirdetést
 
1 - Fizetés
Nem mindenkinél ez az elsődleges, és nem csak önmagában a pénz mennyisége számít. De egy biztos: egy bizonyos szint alatt már nem fognak hozzád jönni dolgozni.
Szerintem erről most őszintén kell beszélnünk.
Tudom, hogy a hátad közepére nem kívánod a fizetésemelést. Lehet, hogy kitermelni is lehetetlennek látszik. Meg azt gondolod, hogy abszolút nem érdemlik meg.
A helyzet az, hogy igazad van - csak nem tudom, ismered-e azt a mondást, hogy:
Vagy igazad van, vagy boldog vagy...
Hát, ide most nagyon passzol.
Nem sok jövőt jósolok annak a cégnek, amelyik nem tud a közeljövőben érdemi fizetésemelést végrehajtani.
 
Amikor az Aldiban a kezdő kasszás keres bruttó 270 körül (jaja, nem elírás...), akkor Te mennyit akarsz fizetni a munkatársaidnak? Már a kétkezi munkások is kapnak nettó 220-230 körül, vagy még többet.
 
És lehet, hogy a most nálad dolgozók még nem reklamálnak a 160-as, 180-as fizetésért, mert még nem ocsúdtak fel - de elég lesz egy ismerős, aki felnyitja a szemüket, és nem csak, hogy új embert nem fogsz találni, a régiek is elmennek majd.
 
Annyi legyen most elég, hogy emelni kell. És nem nagyon számít, hogy mit gondolsz, meg hogy teljesen igazad van. Mondom mégegyszer: emelni KELL.
 
2 - Főnökből vezető
A kiabáló, diktatórikus zsarnok főnökök ideje lejárt.
A ma munkavállalójának Vezetőre van szüksége, akit példaképnek tekinthet, aki támogatja őt emberileg is, aki vezeti a csapatát, aki kiáll az embereiért.
 
Aki nem azt mondja, hogy "Előre!", hanem ezt: "Utánam!"
Majdhogynem üzlettársként kell kezelned a munkatársaidat, ha lelkes és lojális csapatot szeretnél.
 
És talán ez túlzó kijelentés bizonyos értelemben, de kell, hogy értsd, hogy - főleg a legújabb generáció - már nem viseli el az autokratikus vezetési stílust.
 
El kell kezdened az emberek kedvében járni, kiSZOLGÁLni őket, a kezük alá dolgozni - hiszen belőlük élsz (azaz a munkájuk által megtermelt értékből termel a céged pénzt, amiből Te is enni adsz a családodnak).
 
Ők a legértékesebb alkotóelemei a cégednek - és ha Te a cégedből tartod el a családodat, akkor majdhogynem az életednek is!
 
Nélkülük nem tarthatnál itt, ezt sose felejtsd!
 
3 - Általános jó hangulat a munkahelyen
A fizetés után ez az egyik legfontosabb drive. Ha olyan helyre kell bejárni dolgozni, ahol nem jó a közösség, ahol állandó a feszültség, ahol kiabál a főnök - akkor kevesebb pénzért is át fog menni olyan helyre az illető, ahol béke, nyugalom és jó hangulat uralkodik.
 
Egy kis-, közepes vállalkozásban minden a tulajdonostól - azaz Tőled - indul.
Te határozod meg, milyen lesz a légkör a cégben.
 
Te sosem lehetsz levert, rossz kedvű vagy ideges. Abban a pozícióban vagy, ahol ezt nem engedheted meg magadnak.
 
Ráadásul csakis így fogod tudni felhozni a rossz hangulatban lévő embereket. Amivel külön foglalkoznod kell. Te vagy a cégednél a hangulatfelelős.
 
Én azt javaslom Neked, még a Működési Kézikönyvbe, a szabályokhoz is írd be az erre vonatkozó irányelveket. Például én nem engedek céltalan panaszkodást a munkatársaimnak, és a destruktív kritika sem elfogadott nálunk.
 
Hozz olyan szabályokat és teremts olyan légkört, ahol jó dolgozni.
 
A cél az, hogy olyan jó legyen bent lenni a cégnél, hogy a munkatársak szívesebben tartózkodjanak ott, mint otthon! Tudom, ez extrém, de komolyan így gondolom!
 
Ezeken kívül is nagyon sok szempont van még, amit - tudatosan vagy tudat alatt - mérlegel egy alkalmazott...
 
Ezekkel mindd előre, proaktívan kell foglalkoznod, vagy
 
REMÉNYKEDNI...:-)